MANUAL ARDUINO
CODI TINKERCAD: UXU-CDJ-BZT
UXUCDJBZT
ACCÈS A: PROGRAMA S4A
ACCÈS A: S4A PDF
PROJECTE A: PROGRAMACIÓ S4A SEMÀFOR
El projecte consisteix a crear un semàfor que funcione de manera automàtica, però que també responga a la pulsació d'un botó (simulant un vianant que vol creuar). El semàfor tindrà tres estats:
1. Estat normal: El semàfor canvia de vermell a groc i a verd i viceversa . En estat normal, el semàfor ha de seguir la seqüència: verd → groc → vermell → groc → verd.
- Quan es prem el botó, el semàfor ha de canviar a vermell després d'un breu temps (per exemple, 5 segons) i després tornar a la seqüència normal. 2. Estat vianant: Quan es prem el botó, el semàfor canvia a vermell per permetre el pas del vianant després d'un breu interval. El semàfor dels vianants passarà a verd. Amb una variable contarem els vianants que passen(vegades que es polsa). 3. Estat inicialització: Amb un polsador virtual es posarà ambdós semàfors en vermell durant uns segons i reiniciarà el contatge de vianants. A la pantalla gràfica tindrem una imatge amb els semàfors i un fons d'un carrer amb pas de zebra.
PROJECTE B: PROGRAMACIÓ S4A BARRERA
Objectius
del Projecte: 1. Aprendre a programar amb S4A utilitzant blocs de Scratch.
2. Controlar un servomotor per simular el moviment duna barrera de garatge.
3. Utilitzar un un polsador per detectar la presència d'un vehicle.
4. Desenvolupar un sistema automatitzat que obriga i tanque la barrera en funció de la detecció d'un vehicle. 5. Introduir conceptes de programació com bucles, condicionals i esdeveniments.
Descripció del Projecte:
El projecte consisteix a crear un sistema que controle una barrera de garatge simulada. Quan el polsador detecte un vehicle, la barrera s'obrirà automàticament i s'encendrà un LED verd. Després dun temps, la barrera es tancarà i s'encendrà un LED roig. El servomotor simularà el moviment de la barrera.
El garatge tindrà 5 places i amb una variable indicarem les places lliures que queden. Si les places estan ocupades la barrera no s'obrirà .
Amb un botó virtual es posarà a zero el contador de places i reiniciarem el cicle. A la pantalla gràfica tindrem una imatge amb una barrera i semàfor i un fons d'un carrer.
FINALITZACIÓ: El fitxer de S4A s'haurà d'enviar abans del 1 de Març de 2025 a l'adreça següent: c.manascastello@edu.gva.es
amb nomenclatura següent: nom_alumne_A/B.s4a
LLEIS DE KIRCHOFF
A continuació et vaig a explicar les lleis de Kirchhoff, Les quals ens serveixen per resoldre circuits i conèixer el comportament de tots els seus elements actius i passius. Es tracta de dues lleis: la primera llei de Kirchhoff o llei dels corrents i la segona llei de Kirchhoff o llei de les tensions.
Conceptes previs de les lleis de Kirchhoff
-
elements actius: Són els elements d'un circuit capaços de subministrar energia a l'circuit. lesfonts de tensió són elements actius.
-
elements passius: Són els elements d'un circuit que consumeixen energia. Són elements passiusles resistències, les inductàncies i els condensadors.
-
nus: Punt d'un circuit on concorren més de dos conductors
-
branca: Conjunt de tots els elements comprès entre dos nusos consecutius
-
malla: Conjunt de branques que formen un camí tancat en un circuit, Que no pot subdividir en altres ni passar dues vegades per la mateixa branca
Primera llei de Kirchhoff. Llei dels corrents de Kirchhoff
Segona llei de Kirchhoff. Llei de les tensions de Kirchhoff
Conveni de signes en la segona llei de Kirchhoff
-
Quan recorrem un generador des de la vora negatiu fins al positiu, la tensió és positiva
-
Quan recorrem un generador des de la vora positiu fins al negatiu, la tensió és negativa
-
la caiguda de tensió serà positiva si el sentit de la intensitat que circula per ella coincideix amb el sentit amb el qual es recorre la malla.
-
la caiguda de tensió serà negativa si el sentit de la intensitat que circula per ella és contrari a el sentit amb el qual es recorre la malla.

Procediment per a resoldre circuits amb les lleis de Kirchhoff
-
Li assignem una lletra a cada nus del circuit
-
Es dibuixen les intensitats per cada branca, assignant-los un sentit a l'atzar.
-
S'aplica la primera llei de Kirchhoff o la llei dels corrents a tants nusos tinga el circuit menys un.
-
S'aplica la segona llei de Kirchhoff o la llei de les tensions a les malles del circuit necessaries.
-
Tindrem tantes equacions com a número d'intensitats tinga el circuit.
-
Es resol el sistema d'equacions plantejat, ja siga pel mètode de substitució o aplicant la regla de Cramer si tenim 3 equacions o més
-
Les intensitats que tinguen signe positiu, Tenen el mateix sentit que li assignem en el segon pas. Les intensitats amb signe negatiu tenen sentit contrari al valor assignat inicialment i hem de canviar-los el sentit.
-
Un cop tenim el valor i sentit real de totes les intensitats, ja podem fer un balanç de potències i contestar totes les preguntes sobre l'anàlisi de l'circuit.
Exercici resolt sobre les lleis de Kirchhoff
apliquem la 1a llei al nus a:




Sol.lució:


Fitxer ELECTRICITAT
Exercicis ELECTRICITAT
Accès a qüestionari de Mecànica 21/01/2019
Vídeos de possibles projectes de mecànica:
1.- Stirling engine syringe 10m
2.- How to make a Thermoacoustic Engine
3.- DIY engine model Harley Davidson
4.- DIY how disc brake and caliper works
5.- Motor stirling 1
6.- Caixa canvi 3 velocitats
Accés tema MECÀNICA
No hay comentarios:
Publicar un comentario